Λαχουρένιος έγραψε:
Αλήθεια, το βιβλίο του Κουτούλα σχετικά με τον νεοπλατωνισμό το έχεις διαβάσει?
Το αγόρασα παλιά πριν έτη από την έκθεση βιβλίου και το διάβασα με μια ανάσα σε μια νύχτα
Λαχουρένιος έγραψε:
Αλήθεια, το βιβλίο του Κουτούλα σχετικά με τον νεοπλατωνισμό το έχεις διαβάσει?
tanipteros έγραψε:Λαχουρένιος έγραψε:
Αλήθεια, το βιβλίο του Κουτούλα σχετικά με τον νεοπλατωνισμό το έχεις διαβάσει?
Το αγόρασα παλιά πριν έτη από την έκθεση βιβλίου και το διάβασα με μια ανάσα σε μια νύχτα
Λαχουρένιος έγραψε:tanipteros έγραψε:
Το αγόρασα παλιά πριν έτη από την έκθεση βιβλίου και το διάβασα με μια ανάσα σε μια νύχτα
Καλό? Θέλω να το αγοράσω και γω.
tanipteros έγραψε:
Είναι πάνω από κάθε ουσία, δλδ υπερούσιο. Δίνει την ουσία αλλά η κατάσταση του είναι υπέρ της ουσίας.
Ωστόσο αυτό που είναι επειδή "είναι" δεν ταυτίζεται με απουσία ουσίας και έτσι δεν είναι το μη ον αλλά είναι έξω από το Ον.
Δεν είναι ούτε ον ούτε ο ων, είναι υπεράνω από αυτά διότι δίνει υπόσταση σε κάθε τι με ουσία που συνιστά ον.
ΜΥΘΗΡΑ έγραψε:tanipteros έγραψε:
Είναι πάνω από κάθε ουσία, δλδ υπερούσιο. Δίνει την ουσία αλλά η κατάσταση του είναι υπέρ της ουσίας.
Ωστόσο αυτό που είναι επειδή "είναι" δεν ταυτίζεται με απουσία ουσίας και έτσι δεν είναι το μη ον αλλά είναι έξω από το Ον.
Δεν είναι ούτε ον ούτε ο ων, είναι υπεράνω από αυτά διότι δίνει υπόσταση σε κάθε τι με ουσία που συνιστά ον.
σχόλιο 1
...δεν θα ήταν πιο ορθό να πούμε ότι η Ουσία του Ενός είναι η Απόλυτη Ουσία η πιο καθαρή και λεπτή???.... και εννοείται τόσα μπορούμε να πούμε για αυτή συγκρίνοντας την με την κατώτερη ουσία ..άρα δεν είναι καθόλου ανείπωτο το Εν ...
...επίσης το Εν πρέπει να είναι το Απόλυτο Ον όχι σε δυναμική ισορροπία και κίνηση αλλά σε στατική ισορροπία και ακινησία σαν τα όντα ..αλλά και πάλι το ότι το Εν εκδήλωσε την οντική κατάσταση πάει να πει λογικά ότι και η δική του ισορροπία δεν ήταν απόλυτη... από κάτι προσβλήθηκε και την έχασε ...
... αλήθεια πως εξηγεί Πλωτίνος ότι το Εν εκδηλώθηκε και εκπορεύτηκαν οι κατώτερες οντικές καταστάσεις
Λαχουρένιος έγραψε:Αν οι Ενάδες είναι πλήθος τότε πως δεν έχουν ετερότητα? Εξ ορισμού το πλήθος περιέχει την έννοια της ετερότητας αλλιώς δεν θα ήταν πλήθος, αλλά κάτι ενιαίο και αδιαίρετο.
tanipteros έγραψε:Λαχουρένιος έγραψε:Αν οι Ενάδες είναι πλήθος τότε πως δεν έχουν ετερότητα? Εξ ορισμού το πλήθος περιέχει την έννοια της ετερότητας αλλιώς δεν θα ήταν πλήθος, αλλά κάτι ενιαίο και αδιαίρετο.
Η ετερότητα ενυπάρχει σε ότι έχει ουσία. Οι Ενάδες είναι Υπερούσιες όπως το Εν και είναι ενωμένες-εκπορευόμενες από Αυτό.
Ουσία υπάρχει από τον Νου και κάτω και έτσι εκεί υπάρχει ετερότητα.
Λαχουρένιος έγραψε:tanipteros έγραψε:
Η ετερότητα ενυπάρχει σε ότι έχει ουσία. Οι Ενάδες είναι Υπερούσιες όπως το Εν και είναι ενωμένες-εκπορευόμενες από Αυτό.
Ουσία υπάρχει από τον Νου και κάτω και έτσι εκεί υπάρχει ετερότητα.
Άρα χωρίς ουσία πως ορίζεις το πλήθος? Όταν λέμε πλήθος εννοούμε πλήθος ουσιών δηλαδή πολλών διαφορετικών πραγμάτων.