Λαχουρένιος έγραψε:Το πιασες το λογοπαιγνιο
Ισως σε παρεξηγησα και σου ζητω συγγνωμη. Δεν ηταν μομφη προς εσενα παντως, που εισαι αξιος συνομιλητης για αυτο διατηρω τον διαλογο ολες αυτες τις βδομαδες, αλλα προς εκεινο το ρευμα σκεψης.
Η κριτικη τους στην μεταφυσικη ειναι μονομερης και καθολου πρωτοτυπη.
χεχε ναι βρε, το κατάλαβα, από λογοπαίγνια, άλλο τίποτα!
Η αναλυτική φιλοσοφία και τα παρακλάδια της ξεπήδησαν ως αντίδραση στον ιδεαλισμό που είχε κατακλύσει τη φιλοσοφία, συγκεκριμένα τη γερμανική ιδεαλιστική φιλοσοφία των Φίχτε, Καντ και Χέγκελ. Το πρόβλημα ήταν πως η φιλοσοφική γλώσσα που χρησιμοποιούσαν ήταν αρκετά δύσκολη και δυσπρόσιτη, οπότε το να γίνει κάποιος φιλόσοφος ή να ασχοληθεί έστω με φιλοσοφικά θέματα, από τη στιγμή που θα έπρεπε να μιλήσει με τον ίδιο τρόπο, ήταν σχεδόν a no-go. Αλλά το θέμα ήταν επίσης πως αυτός ο ιδεαλισμός είχε επεκταθεί σε όλες τις επιστήμες, τις φυσικές καθώς και τη λογική και τα μαθηματικά. Οπότε οι μαθηματικοί που στις αρχές του προηγούμενου αιώνα θέλησαν να βασίσουν την επιστήμη τους στη λογική, βρέθηκαν αντιμέτωποι, αναγκαστικά, με αυτόν τον ιδεαλισμό. Μπορούμε να πούμε πως η αναλυτική φιλοσοφία εγκαινιάζεται με το Τράκτατους του Βιτγκενστάιν, ήταν κάτι σαν το ευαγγέλιο των αναλυτικών την εποχή εκείνη. Τι χαρά σε όλη την οικουμένη θα πρέπει να έδωσε ο Βιτγκενστάιν με το Τράκτατους, γράφοντας:
Η σωστή μέθοδος της φιλοσοφίας θα ήταν στην πραγματικότητα αυτή: Να μη λέμε τίποτα εκτός από αυτό που μπορεί να ειπωθεί, δηλαδή προτάσεις των φυσικών επιστημών - δηλαδή κάτι που δεν έχει να κάνει τίποτα με τη φιλοσοφία —, και κάθε φορά που κάποιος άλλος θα ήθελε να πει κάτι μεταφυσικό, να του υποδείχνουμε πως άφησε ορισμένα σημεία στις προτάσεις του χωρίς να τους προσδώσει μια σημασία. Αυτή η μέθοδος δε θα ικανοποιούσε τον άλλο — δε θα είχε το αίσθημα πως τον διδάσκουμε φιλοσοφία - αλλά αυτή θα ήταν η μόνη αυστηρά σωστή μέθοδος.
...
Σκοπός της φιλοσοφίας είναι η λογική διασάφηση των σκέψεων. Η φιλοσοφία δεν είναι διδασκαλία, αλλά δραστηριότητα.
Ένα φιλοσοφικό έργο ουσιαστικά αποτελείται από διευκρινίσεις. Το αποτέλεσμα της φιλοσοφίας δεν είναι «φιλοσοφικές προτάσεις», αλλά η διασάφηση προτάσεων. Η φιλοσοφία πρέπει να αποσαφηνίζει και να οροθετεί αυστηρά τις σκέψεις που συνήθως είναι, θα λέγαμε, θολές καί συγκεχυμένες.
...
Το βιβλίο πραγματεύεται τα προβλήματα της φιλοσοφίας και δείχνει - όπως πιστεύω - πως αυτά τα προβλήματα δημιουργήθηκαν από την παρανόηση της λογικής της γλώσσας μας.
Ή του Ράσελ στον πρόλογο του Τράκτατους:
Ξεκινώντας από τις αρχές του Συμβολισμού και τις σχέσεις που είναι αναγκαίες, σε κάθε γλώσσα, ανάμεσα στις λέξεις και τα πράγματα, εφαρμόζει το πόρισμα της έρευνας αυτής σε διάφορες περιοχές της παραδοσιακής φιλοσοφίας, δείχνοντας, σε κάθε περίπτωση, πως η παραδοσιακή φιλοσοφία και οι παραδοσιακές λύσεις γεννιούνται από την άγνοια των αρχών του Συμβολισμού και από την κακή χρήση της γλώσσας.
Εντάξει, μιλάμε για πολλαπλό οργασμό! Με τη μέθοδο του Τράκτατους, όλοι αυτοί οι περιθωριοποιημένοι φιλόσοφοι που περίμεναν στη γωνία για να μπούνε μέσα, τώρα όχι μόνο βρήκαν πάτημα κι ακροατήριο αλλά θα μπορούσαν να δείξουν τις σαχλαμάρες της παραδοσιακής-ηπειρωτικής φιλοσοφίας, εκτοπίζοντας την τελείως από το τοπίο! Αλλά τα σχέδιά τους δεν είχαν αίσιο τέλος, όπως γνωρίζουμε, οι ηπειρώτες αντιστάθηκαν σθεναρά κι αντέξανε. Διότι ως κριτικός της ηπειρωτικής/παραδοσιακής φιλοσοφίας, η αναλυτική τα πήγε περίφημα, όταν όμως προσπάθησε να την αντικαταστήσει, βρέθηκε αντιμέτωπη με τα ίδια προβλήματα που ταλάνιζαν την παραδοσιακή για αιώνες. Ένα τρανταχτό παράδειγμα αναλυτικής σκέψης είναι το ρεύμα του θετικισμού, που πλέον θεωρείται νεκρό: οι ίδιοι οι θετικιστές, όντας ταυτόχρονα κριτικοί της γλώσσας, συνειδητοποίησαν τα λάθη στις προτάσεις τους και έχασαν το ενδιαφέρον τους για το ρεύμα αυτό, δηλαδή η εξόντωση έγινε εκ των έσω, δε χρειάστηκε κριτική κάποιου μη-θετικιστή, χε πλάκα είχε. Στην ιστορία των ιδεών, δεν πρέπει να υπάρχει άλλο ρεύμα με τόσο μικρή διάρκεια ζωής!
Αλλά τους καταλαβαίνω τους αναλυτικούς, είχαν κι αυτοί τα δίκια τους, οι άλλοι το χανε γαμήσει, ολίγον τι!

Πάντως πιστεύω πως δεν πρέπει να βλέπουμε την αναλυτική φιλοσοφία σε αντίθεση με τη λεγόμενη παραδοσιακή ή ηπειρωτική, αλλά κάπως συμπληρωματικά: οι ηπειρώτες έχουν την τάση να ξεφεύγουν και να παρασύρονται, με τον ιδεαλισμό και ρομαντισμό τους, και αν τους αφήσεις ανεξέλεγκτους, ασυγκράτητοι όπως είναι, θα χαθούν. Οπότε χρειάζεται κάποιος να τους ελέγχει, να κρατάει τα μπόσικα που λέμε, και αυτόν τον ρόλο πρέπει να έχουν οι αναλυτικοί, οι οποίοι έχουν γενικότερα συγκρατημένη ιδιοσυγκρασία και δεν παρασύρονται εύκολα. Γιατί κάποιος πρέπει να παρασυρθεί, σίγουρα. Είναι σαν το πέταγμα του χαρταετού, στη θέση του βρίσκεται ο ηπειρώτης και αυτοί που κρατάνε το σχοινί είναι οι αναλυτικοί.
-Κρατάτε ρε, κρατάτε;
-Κρατάμε, μην ανησυχείς.
-Κρατάτε γερά όμως, και μη με αφήσετε στον ήλιο να καώ, σας εμπιστεύομαι με τη ζωή μου, ή με κάτι παραπάνω!
-Όχι! Σου υποσχόμαστε πως ουδέποτε θα αφήσουμε το σχοινί, ακόμα κι αν ματώσουνε τα χέρια μας.
-Ε αμόλα καλούμπα τότε!

Αντίστοιχη εικόνα με τον δύτη που βουτάει στην άβυσσο και οι άλλοι γυρνάνε τον τροχό για την παροχή οξυγόνου. Μόνο που εκεί είναι το έρεβος ο "εχθρός" κι όχι ο ήλιος. Αλλά και από την wiki:
Σύμφωνα με τον Ησίοδο, ο Έρεβος προήλθε από το Χάος και τη Γαία (τηv γήινη ύλη) με τη μεσολάβηση του Έρωτα. Συμβολίζει τη σιωπή και το βάθος της νύχτας. Μαζί με την αδελφή του, τη Νύχτα, η οποία προήλθε, ομοίως, με τη μεσολάβηση του Έρωτα, δημιούργησε τον Αιθέρα, το Φως του Ουρανού και την Ημέρα. Ανήκει στη δεύτερη γενιά της Δημιουργίας του Κόσμου. Σύμφωνα με άλλες πηγές, ο Έρεβος προήλθε από τον Χρόνο και την Αδράστεια - Ανάγκη.
Αναπαριστάται ως φτερωτό, σκοτεινό και τεράστιο ον, δίδυμο της Νύχτας.
Επίσης σαν έρεβο χαρακτήριζαν και τις φάλαγγες των Ηπειρωτών και πιο συγκεκριμένα τις δυνάμεις του Βασιλείου της Σαμαρίνας την περίοδο του Ελληνο-Περσικού πολέμου, λόγω των χαρακτηριστικών του κάθε στρατιώτη, καθώς οι Ηπειρώτες χρησιμοποιούσαν περικεφαλαία που κάλυπτε το πρόσωπό τους και συνήθως οι ασπίδες τους έδειχναν σκηνές από τον κάτω κόσμο. Έχει παραμείνει η φράση "Κάθε στρατιώτης από τη Σαμαρίνα,του Ερέβους είναι ο φρουρός".
Έρεβος