pluton έγραψε:Μη το δεις καλόπιστα τα βίντεο που σου έβαλα, δες τα κριτικά.
Ο παπά Χρύσανθος της Σπιναλόγκας είναι υπαρκτό πρόσωπο, κοινωνούσε λεπρούς και μετά κατέλυε το υπόλοιπο της Θείας Κοινωνίας. Αυτό είναι γεγονός δεν θέλω να το δεις καλόπιστα. Γεγονός είναι ότι υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν ιερείς σε νοσοκομεία με λοιμώδεις ασθένειες πχ στην ΣΩΤΗΡΙΑ που περιέθαλπε φυματικούς, πριν τον πόλεμο η φυματίωση θεωρείτο μεταδοτική ασθένεια υπήρχαν ιερείς...
Επίσης γεγονός είναι ότι η Θεία Κοινωνία ΠΟΤΕ δεν σταμάτησε, χιλιάδες άνθρωποι σ όλη την Ελλάδα κοινωνούν κάθε βδομάδα, σ όλη την διάρκεια της πανδημίας και χιλιάδες ιερείς κάθε βδομάδα καταλύουν την Θεία Κοινωνία, πχ στις φυλακές στους φορείς του ΕΙΤΖ γίνεται κοινωνία και ο ιερέας μετά καταλύει (έχω στενό συγγενή ιερέα στις Κάτω Χώρες που ασχολείται με φυλακισμένους, νομίζεις ότι δεν κοινωνά ανθρώπους με μεταδοτικές ασθένειες;).
Γεγονός είναι ότι ΠΑΝΤΑ οι ιερείς σε οποιαδήποτε περίοδο κοινωνούσαν στα νοσοκομεία ανθρώπους και μετά κατέλυαν το υπόλοιπο της Θείας Κοινωνίας. Ένα παράδειγμα έχω φίλο γιο ιερέα που κοινωνούσε σε νοσοκομείο ασθενείς πέθανε 94 ετών από γεροντική ανία, όχι από μεταδοτικό ιό.
Λυπάμαι πλούτωνα αλλά δεν μπορώ να το δω όπως εσύ.
Όλα αυτά που μου βάζεις στηρίζονται απλά σε αφηγήσεις, όπως και το μεγαλύτερο μέρος του δόγματος όλων των θρησκειών του κόσμου.
Δεν αμφισβητώ αν τα πρόσωπα αυτά ήταν υπαρκτά ή αν λένε ψέματα αλλά οι αφηγήσεις τους έχουν την ίδια βαρύτητα με κάποιον που θα μου έλεγε ότι του παρουσιάστηκε η Παναγία μπροστά του ή για την τελετή του Αγίου Φωτός ή μαρτυρίες για τον Άγιο Παϊσιο ή αν μιλάει σε σαύρες και ακρίδες ή για οποιοδήποτε άλλο θαύμα κτλ
Το ίδιο το πρόσωπο αισθάνεται ότι λέει την αλήθεια και ότι είδε όντως την Παναγία αλλά επίτρεψέ μου να πιστεύω κι εγώ ότι υπάρχουν πολλές λογικές εξετάσεις πίσω από αυτό.
Το ίδιο ισχύει και για την θεία κοινωνία που πολλοί κληρικοί ισχυρίζονται ότι κοινωνούν άρρωστους ανθρώπους και δεν κολλούν.
Ούτε είμαι μπροστά να βλέπω ακριβώς τι γίνεται ούτε μπορώ να στηριχθώ στα λεγόμενά τους.
Που δεν αμφισβητώ ότι τους κοινωνούν αλλά είμαι σίγουρη ότι υπάρχουν πολλές εξηγήσεις πίσω από αυτό ή ακόμα και από καθαρή τύχη να μην κόλλησαν.
Δυστυχώς, όλες αυτές οι πληροφορίες, ότι η θεία κοινωνία δεν αποτελεί μέσο μετάδοσης, προέρχονται αποκλειστικά και μόνο από τον χώρο της εκκλησίας ή χώρους φιλικά προσκείμενους με αυτήν. Όσο και να έψαξα να βρω πληροφορίες από πιο ανεξάρτητους χώρους δεν βρήκα απολύτως τίποτα από αυτά που ισχυρίζεσαι.
Δύο επιστήμονες μόνο (Γιαμαρέλλου/Λίνου) βγήκαν και τάχθηκαν δημόσια υπέρ της θείας κοινωνίας αλλά αυτές επέλεξαν να μιλήσουν με την ιδιότητα της πιστού και όχι με την ιδιότητα του επιστήμονα. Η Λίνου μάλιστα το προχώρησε ακόμα παραπέρα (και ανεύθυνα κατά τη γνώμη μου) και ισχυρίστηκε ότι όσοι πιστεύουν ας προσέρχονται ... οι υπόλοιποι ας μην προσέρχονται.
Λες και είναι αυτό το πρόβλημα. Το πρόβλημα είναι ότι αυτός που θα προσέλθει και κολλήσει τον ιό θα αποτελέσει εστία μετάδοσης και για τους υπόλοιπους ... δε θα κολλήσει τον ιό μόνο για πάρτη του.
Πάντως και οι δυο υποστηρίζουν ότι δεν υπάρχει καμιά μελέτη που να υποστηρίζει ότι κολλάς ιό από τη θεία κοινωνία.
Για το τονισμένο έχω μια απορία.
Έχουν γίνει μελέτες επί αυτού και αποδείχθηκε ότι δεν κολλάς ή δεν έχουν γίνει καθόλου μελέτες οπότε δεν έχουμε στοιχεία; Τι εννοεί ακριβώς γιατί έχει μεγάλη διαφορά το ένα από το άλλο.
Κάτι άλλο που μου προκάλεσε μεγάλη εντύπωση είναι το γεγονός ότι όταν τίθεται ευθέως δημόσια το ερώτημα σε διάφορους επιστήμονες για τη θεία κοινωνία ελάχιστοι έχουν το θάρρος της γνώμης τους (εκτός από κάποιες εξαιρέσεις) και οι περισσότεροι προτιμούν να μην απαντήσουν για να μην έχουν "μπλεξίματα" με την εκκλησία ή φανατισμένους πιστούς.Λες και έχουν δώσει κάποιον όρκο omerta. Κανείς δεν παίρνει ξεκάθαρη θέση και απαντούν με διφορούμενες απαντήσεις.
Και αυτό ειδικά στον ελλαδικό χώρο που ξέρουμε ποιες είναι οι σχέσεις κράτους/εκκλησίας.
Σε όλες τις υπόλοιπες χώρες όπως πχ Γερμανία ανάλογα μυστήρια απαγορεύθηκαν.
Όλο αυτό το θολό τοπίο θα μου επιτρέψεις να με κάνει και μένα να έχω αμφιβολίες όπως κι εσείς αμφισβητείτε τόσα και τόσα επιστημονικά δεδομένα από τη θέση σας. Και για αυτό το θολό τοπίο φταίει η πολιτεία που δεν βγαίνει να πάρει επίσημη θέση υπέρ της μιας ή της άλλης πλευράς αλλά αφήνει την εκκλησία να παίρνει θέση σε θέματα που δεν την αφορούν όπως είναι η δημόσια υγεία. Φυσικά γιατί φοβάται τον πέλεκυ από την εκκλησία και να μην χάσει ψηφοφόρους οπότε το αφήνει στον αέρα το θέμα.
Θα μου πεις δεν έχει δικαίωμα να πάρει θέση η εκκλησία; Άντε και έχει το δικαίωμα.
Αλλά η θέση που παίρνει αφορά συγκεκριμένη μερίδα πληθυσμού και όχι όλη την κοινωνία. Αν για σένα είναι σώμα και αίμα κυρίου για μένα είναι απλά μια μεταλλική λαβίδα, άρτος και κρασί ικανά να μεταδώσουν κάποια ασθένεια όπως κάθε άλλη κοινόχρηστη επιφάνεια ή αντικείμενο.Ένα και ένα κάνουν δυο.
Ο μεταφυσικός συμβολισμός που θες να αποδώσεις εσύ και μάλιστα να υποχρεώσεις και τους άλλους να το δουν έτσι (αλλιώς είναι βλάσφημοι) είναι τουλάχιστον ανεύθυνο, γιατί η διασπορά αφορά όλην την κοινωνία και όχι μόνο αυτούς που θα κοινωνήσουν.
Επίσης, σχετικά με την επίσημη θέση της εκκλησίας και αρκετών μητροπολιτών που εκφράζονται δημόσια και παροτρύνουν τους πιστούς να πάνε να κοινωνήσουν άφοβα ... έχουν βάλει και έναν μεγάλο αστερίσκο για να είναι ταυτόχρονα και καλυμμένοι που μάλλον δεν τον πρόσεξες.
Ναι μεν καλούν όλους τους πιστούς να κοινωνήσουν αλλά κλείνουν το μάτι σε αυτούς που είναι ευπαθείς ομάδες ή παρουσιάζουν συμπτώματα κόβιντ και τους λένε στα ίσια εσείς καλού κακού να μην προσέρχεστε και να ακολουθείτε τις οδηγίες της πολιτείας και τέτοια.
Εφόσον, λοιπόν, καλείς μόνο τον υγιή πληθυσμό ή αυτόν που θα τον περάσει ήπια ή ασυμπτωματικά είναι λογικό να επαληθεύονται οι ισχυρισμοί της εκκλησίας ότι ο ιός δεν μεταδίδεται μέσω της θείας κοινωνίας.
Επίσης, ο ιός δυστυχώς έχει και ένα άλλο χαρακτηριστικό. Δε σου λέει από πού και πώς τον κόλλησες. Αν κάποιος έχει νοσήσει από κόβιντ δεν αποκλείεται να τον κόλλησε και από τη θεία κοινωνία. Αυτό δεν μπορεί να το αποδείξει κανείς.
Θα μου πεις ότι αν 100 άτομα πήγαν να κοινωνήσουν και ανάμεσα τους υπήρχε ένας θετικός θα έπρεπε και οι υπόλοιποι 99 να είναι θετικοί. Ναι αλλά στην πράξη δεν μπορείς να το ξέρεις αυτό.
Γιατί δε γίνεται καμιά σπουδαία ιχνηλάτηση ούτε καμιά καταγραφή ποιοι είναι αυτοί οι 100, πότε πήγαν και κοινώνησαν και από ποια εκκλησία. Αυτά δεν καταγράφονται πουθενά.
Έχουμε μεν αριθμητική καταγραφή κρουσμάτων πανελλαδικώς αλλά δεν ξέρουμε ο καθένας πώς και από πού κόλλησε. Αυτοί οι 100 θα διαχυθούν. Μετά την εκκλησία ο άλλος θα πάει στην τράπεζα, άλλος στη δουλειά του, άλλος στο σούπερ. Έτσι, λοιπόν, υπάρχουν άπειρα μέρη να ενοχοποιηθούν εκτός από την εκκλησία. Ούτε θα εμφανίσουν όλοι ταυτόχρονα συμπτώματα, κάποιοι μπορεί και καθόλου... για να μπορείς να το αποδώσεις ότι κόλλησαν από το τάδε μέρος την τάδε στιγμή.
Είναι πολύ δύσκολο να γίνει μια τέτοια "ταυτοποίηση" ειδικά τώρα που έχει χαθεί η μπάλα.


και όχι από την δώσε.