κατασκευή-καταστροφή εργοστασίων

Κατασκευές που δεν εμπίπτουν στις παραπάνω κατηγορίες.
Spark
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3727
Τοποθεσία: space

κατασκευή-καταστροφή εργοστασίων

Δημοσίευσηαπό Spark » 17 Ιούλ 2020, 00:05

Εικόνα

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 03/05/1998

Ο κ. Γεώργιος Δράκος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1916. Ο πατέρας του ήταν αυτοδημιούργητος βιομήχανος, γεννημένος στη Θήβα. Τελείωσε το Γυμνάσιο στο σχολείο του Μακρή και το 1932 μπήκε στην ΑΣΟΕΕ. Συγχρόνως εργαζόταν στην πατρική επιχείρηση. Το 1937 η οικογένεια Δράκου αγοράζει τα μερίδια των συνεταίρων της στην Ιζόλα και κ. Δράκος αρχίζει να ασχολείται με τον βιομηχανικό τομέα. Το 1951 παρουσιάζουν την πρώτη ελληνική ηλεκτρική κουζίνα. Από τον Οκτώβριο του 1975 και για 12 ολόκληρα χρόνια προσπαθεί, ανεπιτυχώς, να αποφύγει την καταστροφή τής Ιζόλα που εν τω μεταξύ είχε μεταβληθεί σε όμιλο εταιρειών. Είναι παντρεμένος 60 χρόνια με τη γυναίκα του την Ελλη και απέκτησαν ένα γιο και μία κόρη.

ΤΟΝ ΕΙΧΑΝ χαρακτηρίσει πρωτοπόρο της ελληνικής βιομηχανίας, ήταν πρόεδρος ενός βιομηχανικού ομίλου με 9 εταιρείες, υπήρξε εκ των ιθυνόντων του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών του οποίου διετέλεσε και πρόεδρος επί σειρά ετών, τα προϊόντα του υπήρξαν συνώνυμα με τη μετεξέλιξη της ελληνικής κοινωνίας και όμως σήμερα ο πρόεδρος της Ιζόλα κ. Γιώργος Δράκος δηλώνει: «Εχασα»! Και βέβαια ο κ. Δράκος δεν είναι ο μόνος βιομήχανος που έχασε. Εχασε ολόκληρη η δεύτερη γενιά των βιομηχάνων και η χώρα που οδηγήθηκε στην αποβιομηχάνιση με όλες τις οικονομικές και κοινωνικές συνέπειες, από τις οποίες προσπαθούμε να συνέλθουμε με άγνωστη έκβαση της προσπάθειας, όπως υπογραμμίζει ο κ. Δράκος.
Το τι οδήγησε την Ιζόλα και τον κ. Δράκο στην πικρή διατύπωση «έχασα» έχει αποτυπωθεί με κάθε λεπτομέρεια σε σειρά βιβλίων που έγραψε ο ίδιος, και μάλιστα και στα ελληνικά και στα αγγλικά. Και ενώ, όπως λέει, πήρε πλήθος απαντήσεων συμπαθείας αλλά και επιφυλάξεων από τράπεζες του εξωτερικού για τα όσα καταγγέλλει, η Εθνική Τράπεζα, την οποία θεωρεί υπαίτιο της καταστροφής του, δεν του απάντησε, ούτε καν για να του πει ότι τα όσα γράφει δεν είναι, ενδεχομένως, αλήθεια.
«Ηταν γνωστό πως η παραγωγή της Ιζόλα εδίδετο επί πιστώσει, με δόσεις, εν τούτοις ένα πρωί μάς είπαν ότι δεν προεξοφλούν κανένα γραμμάτιο. Το έκαναν για να μας κλείσουν. Ηταν εσκεμμένο. Η Εθνική Τράπεζα ήταν ο εκτελεστής. Ποιος της έδωσε την εντολή ας το πει η ίδια. Αυτή έχει την ευθύνη». Με αυτά τα λίγα λόγια συνοψίζει το γιατί έχασε.
Στην αρχή ζούσαμε από τα εμβάσματα των Ελλήνων του εξωτερικού, μετά από τους πόρους που συνέρρευσαν από το Σχέδιο Μάρσαλ, από την Κοινότητα αργότερα. Κανείς υπεύθυνος πολιτικός δεν είπε στους Ελληνες να αναπροσαρμόσουν την παραγωγή τους και να την κατευθύνουν σε προϊόντα διεθνώς ανταγωνιστικά. Αντιθέτως, χρησιμοποιήθηκαν για έργα βιτρίνας και για την ανοικοδόμηση βιλών στα χωριά» δηλώνει.
Αν λοιπόν και ως βιομήχανος δεν μπορεί να αρνηθεί τη βιομηχανία, η συμβουλή του σε έναν νέο άνθρωπο, που θα ήθελε να ασχοληθεί με το επιχειρείν σήμερα, θα ήταν: «Γίνε έμπορος». «Οι Ελληνες», εξηγεί, «έχουν στο αίμα τους το μεταπράττειν και την παροχή υπηρεσιών. Οι ιστορικές συνθήκες δεν τους επέτρεψαν να αποκτήσουν βιομηχανική συνείδηση. Ετσι, ενώ η δική μου γενιά άφησε τη βιομηχανική παραγωγή στο 23% του ακαθάριστου εθνικού προϊόντος, σήμερα είναι στο 15%. Από πού αντλώ αισιοδοξία; Από τη διεθνοποίηση της οικονομίας, οπότε οι τοπικοί παράγοντες θα έχουν διαρκώς και λιγότερη σημασία. Να του πω να μη δανειστεί κεφάλαια από τις τράπεζες; Είναι σαν να του λέω να αυτοπεριορίσει την ανάπτυξη. Το δημόσιο χρήμα πρέπει να αξιοποιείται από την ιδιωτική πρωτοβουλία, που οφείλει να έχει όραμα. Το να είναι προσεκτικός, επιφυλακτικός, συνεπής είναι δεδομένα».
Πού αποδίδει την αποβιομηχάνιση της Ελλάδας; «Στον φθόνο» λέει κατηγορηματικά. «Η κοινωνία και οι πολιτικοί έδειξαν φθόνο για την ελληνική βιομηχανία. Οι πολιτικοί για χάρη του λεγόμενου πολιτικού κόστους εξέθρεψαν τον φθόνο της κοινωνίας προς τους βιομηχάνους και τη βιομηχανία. Ηγέτης όμως είναι αυτός που παίρνει αποφάσεις και τις εφαρμόζει» καταλήγει.
Και οι βιομήχανοι δεν έκαναν λάθη; «Ουδείς αλάθητος. Ομολογώ πως ορισμένοι βιομήχανοι δεν έδωσαν όση όφειλαν προσοχή στον κοινωνικό παράγοντα. Πολλοί φέρθηκαν στυγνά. Αλλά και αυτοί που δεν φέρθηκαν στυγνά δεν είδαν κάποια, έστω, ηθική αναγνώριση ώστε να γίνουν παράδειγμα και για τους υπολοίπους. Η Ιζόλα πρωτοριακά εφήρμοσε διανομή κερδών της στους εργαζόμενους. Εκείνη την εποχή μοίρασε μερικά εκατομμύρια στους εργαζομένους της. Δεν άκουσα κανένα μπράβο. Λάθος ήταν και το ότι δεν πουλήσαμε τις βιομηχανίες μας στους ξένους όταν έπρεπε μένοντας πιστοί στο όραμα μιας ελληνικής βιομηχανίας ή μιας βιομηχανίας της οποίας η μεγάλη πλειοψηφία των μετοχών θα ήταν σε ελληνικά χέρια».

απο: tovima.gr

2 .

Spark
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3727
Τοποθεσία: space

Re: κατασκευή-καταστροφή εργοστασίων

Δημοσίευσηαπό Spark » 13 Οκτ 2020, 17:49

Εικόνα

Η αντίστροφη μέτρηση για το τέλος της παρουσίας της PITSOS στην Ελλάδα, μετά από 155 χρόνια μάλιστα, φαίνεται ότι έχει ήδη ξεκινήσει.

Όπως τονίζουν οι εργαζόμενοι οι εξελίξεις για την ιστορική εταιρεία, η οποία ανήκει πλέον στην Bosch Siemens Hausegerate (BSH), είναι ραγδαίες.

Σύμφωνα με επιστολή της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργατοϋπαλλήλων Μετάλλου η οποία κοινοποιείται και στον Κυριάκο Μητσοτάκη αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι «η αντίστροφη μέτρηση για το κλείσιμο του εργοστασίου έχει ήδη ξεκινήσει με την ανακοίνωση της εταιρίας ότι θα σταματήσει τη υπάρχουσα παραγωγή στο Ρέντη στις 31-12-2020.


Στην επιστολή της η ΠΟΕΜ γράφει αναλυτικά:

«Η Εταιρεία πρώην ΠΙΤΣΟΣ ιδρύθηκε το 1865 έχει μια ιστορία 155 χρόνων. Είναι θυγατρική της ΒSH η οποία ανήκε κατά 50% στη Siemens και κατά 50% στη Bosch. Από 1η Ιανουαρίου 2015 η ΒSH (pitsos) πέρασε εξ ολοκλήρου στη Bosch και η τιμή εξαγοράς ανήλθε στα 3 δις. Η εταιρία μέχρι και σήμερα είναι κερδοφόρα.

Η αντίστροφη μέτρηση για το κλείσιμο του Εργοστασίου έχει ήδη ξεκινήσει με την ανακοίνωση της εταιρίας ότι θα σταματήσει τη υπάρχουσα παραγωγή στο Ρέντη στις 31-12-2020.

Οι εργαζόμενοι της Πίτσος έχουν καταγγείλει την αθέτηση της συμφωνίας για επενδύσεις καθώς και τις αποχωρήσεις Οι εργαζόμενοι κοιτάζουν το μέλλον που έρχεται και το αύριο που θα τους στείλει στην ανεργία.

Μετά από παρουσία της ΠΙΤΣΟΣ 155 ετών στην Ελλάδα, η ΠΙΤΣΟΣ θα παράγεται πλέον στην Τουρκία.

Η αποχώρηση της παραγωγικής μονάδας από την Ελλάδα σημαίνει απώλεια εκατοντάδων θέσεων εργασίας και μείωση εξαγωγών.

Η εταιρεία BSH (PITSOS) χρησιμοποιήθηκε από τη SIEMENS-BOSCH ως αντάλλαγμα στο συμβιβασμό με τη κυβέρνηση, καθώς στη συμφωνία της σύμβασης, αναφέρεται σαφώς ότι, η Siemens θα εξετάσει την κατασκευή ενός εργοστασίου παραγωγής στην Ελλάδα αξίας 60 εκατ. ευρώ και δημιουργία 700 θέσεων εργασίας».

Στην ίδια επιστολή επισημαίνεται πως: «Η εν λόγω επένδυση από τη Siemens των 60 εκατ. ευρώ, αναφέρεται στη μεταφορά του εργοστασίου της BSH (pitsos) . Η νέα επένδυση που θα εξέταζε να πραγματοποιήσει η Siemens στην Ελλάδα ήταν μια ήδη προγραμματισμένη επένδυση και αφορούσε την μετεγκατάσταση του εργοστάσιου της BSH (pitsos) από την περιοχή του Ρέντη στην περιοχή της Ελευσίνας. Δυστυχώς μέχρι και σήμερα ο εξωδικαστικός συμβιβασμός με το Ελληνικό Δημόσιο παραμένει δίχως υλοποίηση, ενώ με τη "βούλα" των κυβερνήσεων η SIEMENS επέστρεψε στους διαγωνισμούς για δημόσια έργα.

Η ΠΙΤΣΟΣ είναι άμεσα συνδεδεμένη με την τοπική κοινωνία και είναι το Νο1 στην επιλογή των ελληνικών οικογενειών.

Κύριε Πρωθυπουργέ,
Γνωρίζοντας τις προσπάθειες σας για επενδύσεις και ανάπτυξη θα θέλαμε να ζητήσουμε την άμεση συμπαράσταση σας για να αποτρέψουμε το κλείσιμο ενός ιστορικού εργοστασίου και μια από τις μεγαλύτερες βιομηχανικές μονάδες που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στη χώρα.

Είναι στα χέρια της κυβέρνησης να παραμείνει το εργοστάσιο στην Ελλάδα, να γίνει επένδυση και να ενταχθεί στο σχέδιο και στις υποσχέσεις της κυβέρνησης για ανάπτυξη.

Ζητούμε την άμεση παρέμβαση σας καθώς και μία συνάντηση μαζί σας.

Ανάπτυξη με κλειστά εργοστάσια δεν υπάρχει».
0 .

Spark
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3727
Τοποθεσία: space

Re: κατασκευή-καταστροφή εργοστασίων

Δημοσίευσηαπό Spark » 21 Μάιος 2021, 13:10

Υπήρξε μία εποχή που η παραγωγική διαδικασία στην Ελλάδα ήταν «ολοζώντανη» και ο τουρισμός δεν ήταν η μοναδική «βιομηχανία» της χώρας.

Τα παραδείγματα ισχυρών επιχειρήσεων προηγμένης τεχνολογίας που στήριζαν τις εγχώριες ανάγκες, αλλά είχαν και εξαγωγικό προσανατολισμό είναι αρκετά. Πιο χαρακτηριστικό αυτών η «Α.Γ. Πετζετάκις Α.Ε.», που με το status της πολυεθνικής διέθετε 22 θυγατρικές σε όλο τον κόσμο. Παράλληλα με την κορυφαία σε παγκόσμιο επίπεδο εταιρία πλαστικών σωλήνων, η Ελλάδα είχε να… καμαρώνει και για μια επιχείρηση που έκανε εξαγωγές λεωφορείων σε Ασία, Αφρική, ακόμα και στην Ελβετία!

Ο λόγος για τη ΒΙΑΜΑΞ, που ιδρύθηκε το 1956, αρχικά ως κατασκευάστρια αμαξωμάτων λεωφορείων και από το 1960 ολοκληρωμένων λεωφορείων και πούλμαν. Για πολλά χρόνια θεωρείτο εταιρία-πρότυπο για τα ελληνικά δεδομένα, με εξελιγμένες διαδικασίες ποιοτικού ελέγχου, τεχνικής εκπαίδευσης, έρευνας και ανάπτυξης. Σε συνεργασία με την Mercedes Benz, η επιχείρηση της οικογένειας Φωστηρόπουλου κατασκεύασε ως τα τέλη της δεκαετίας του ’80 χιλιάδες λεωφορεία, πούλμαν, τρόλεϊ, τρακτέρ, απορριμματοφόρα, αμαξώματα, σασί για λογαριασμό άλλων εταιρειών κτλ. Μεγάλες επιτυχίες ήταν τα οχήματα F530 και F580 και κατά δεύτερο λόγο τα R495 και R514.

Επρόκειτο για μία από τις μεγαλύτερες ελληνικές επιχειρήσεις, με εργοστάσια σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα και το κεντρικό στη Λεωφόρο Αθηνών, στο Περιστέρι, που σήμερα η εικόνα εγκατάλειψης του εξομοιώνει την πορεία της ελληνικής οικονομίας.
Χάρη στην ευελιξία, την παραγωγική αρτιότητα, τη συνέπεια και την ποιότητα που είχαν τα οχήματα με την υπογραφή της, η αξιοπιστία της ΒΙΑΜΑΞ απέκτησε θρυλικές διατάσεις και πιστοποιείται έως σήμερα από το μεγάλο αριθμό των διασωθέντων οχημάτων, που παραμένουν σε εξαιρετική κατάσταση. Η εξειδίκευση και η άρτια κατάρτιση των μηχανικών και των βιομηχανικών σχεδιαστών ήταν αντικείμενο συζήτησης σε διεθνές επίπεδο.

Η πετρελαϊκή κρίση του 1973 έπληξε σε ένα βαθμό την εταιρία, που έχασε ορισμένες αγορές της Μέσης Ανατολής. Το μεγάλο χτύπημα όμως ήρθε εκ των έσω. Στις αρχές του 1980 ψηφίστηκε νόμος που επέτρεπε την αθρόα εισαγωγή μεταχειρισμένων λεωφορείων στην Ελλάδα (θα γινόταν έτσι κι αλλιώς λόγω της εισόδου στην ΕΟΚ) και λίγο καιρό αργότερα η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ υπέγραψε για τις κρατικές ανάγκες την προμήθεια των ουγγρικής κατασκευής, Ikarus, των μακράν πιο ρυπογόνων και άβολων λεωφορείων, που εισήγαγε ποτέ η χώρα. Προτιμήθηκαν δηλαδή εισαγόμενα λεωφορεία, ναι μεν φτηνότερα, αλλά σαφώς κατώτερης ποιότητας από τα ελληνικά. Γιατί άραγε; Ο Μιχάλης Φωστηρόπουλος και η ΒΙΑΜΑΡ είχαν μπει στο μάτι των συνδικαλιστών και των εργατοπατέρων. Αποτέλεσμα ήταν να κριθούν ακατάλληλα» τα F580 S που είχαν προταθεί για την ΕΑΣ.

Τα σωματεία άρχισαν τη μάχη κατά της (επάρατης καπιταλιστικής) εργοδοσίας και κάποιοι εισηγούνταν με πάθος στον τότε αναπληρωτή υπουργό Εθνικής Οικονομίας Γιάννη Ποττάκη, τον αποκλεισμό του «δεξιομάγαζου» από κάθε προμήθεια του Δημοσίου.

Ο Φωστηρόπουλος, απηυδισμένος από τους μικροκομματισμούς και τα συντεχνιακά συμφέροντα, ζητούσε εγγυήσεις από την κυβέρνηση και τα σωματεία πως αφ’ ενός θα επιτρέπονταν εξαγωγές οχημάτων και αφ’ ετέρου δεν θα γίνονταν απεργίες, ώστε να τηρηθούν χρονοδιαγράμματα παραδόσεων. Η απέναντι πλευρά όμως είχε πολύ ισχυρό έρεισμα στην κυβέρνηση. Οι απεργίες συνεχίστηκαν και το 1984 η ΒΙΑΜΑΞ «γονάτισε». Περίπου 400 οικογένειες έμειναν στο δρόμο, ενώ εκατοντάδες βιοτεχνίες που εργάζονταν ως προμηθευτές στην εφοδιαστική αλυσίδα της, έχασαν πολύ μεγάλο ποσοστό του τζίρου τους.

Τη συγκυρία εκμεταλλεύτηκαν Τούρκοι επενδυτές, που καιροφυλακτούσαν. Η τουρκική Otomarsan εμφανίστηκε με ζεστό χρήμα και «σήκωσε» το εργοστάσιο σε χρόνο μηδέν. Και έτσι, ενώ η ΒΙΑΜΑΞ συνέχισε για ένα διάστημα με εισαγωγές λεωφορείων, το εργοστάσιο της Otomarsan εξευρωπαΐστηκε με τα «σπλάχνα» της ελληνικής εταιρίας και συνεχίζει μέχρι σήμερα να παράγει μεγάλα οχήματα.
Ωστόσο οι οικονομικοί πειραματισμοί που ακολούθησαν δεν επέτρεψαν στην οικογένεια Φωστηρόπουλου να κάνει κάτι δυναμικό στην αγορά.

Σήμερα, έχει μείνει το κουφάρι της Λεωφόρου Αθηνών, ως θλιβερή υπενθύμιση της αυτοκαταστροφικής ελληνικής τάσης των περασμένων δεκαετιών σε οτιδήποτε καινοτόμο, προηγμένο και επιτυχημένο.

Εικόνα
0 .


Επιστροφή σε “Διάφορα”