mister spooky έγραψε:Ραν ταν πλαν έγραψε:
Το «Κεφάλαιο» (κριτική της πολιτικής οικονομίας του καπιταλισμού) περιλαμβανόταν ως ύλη στο αντικείμενο των σπουδών σου;
Δε θέλω να δώσω περισσοτερες ζωτικές πληροφορίες.
Ποιες ζωτικές πληροφορίες ρε συ; Σε ρωτάω γιατί ο τίτλος του νήματος είναι διφορούμενος.
Δεν μπορείς, εφόσον δηλώνεις ορθόδοξος μαρξιστής, να πας από τον Λένιν στον Μαρξ. Η σχέση αυτών των δύο δεν είναι αμφίδρομη αλλά μονόδρομος. Ο Μαρξ επηρέασε τον Λένιν και όχι το αντίστροφο.
Από τον Λένιν στον Μαρξ σημαίνει ότι αγνοείς την περαιτέρω ανάπτυξη και εμπλουτισμό του Μαρξισμού από τον Λένιν και γυρίζεις στις ρίζες της θεωρίας, πράγμα που κάνουν οι ''νεομαρξιστές'' κάθε εποχής.
Αυτό που ονομάζουμε ως επιστημονική ιδεολογία της εργατικής τάξης είναι ο Μαρξισμός-Λενινισμός με γενική μεθοδολογική βάση των οικονομικο-κοινωνικών αναλύσεων του το διαλεκτικό και ιστορικό υλισμό.
Αν ξεφύγεις από αυτόν τον κανόνα ''σπας'' τη σύνδεση της θεωρίας με την επανάσταση και την απελευθερωτική πάλη της εργατικής τάξης, την ανάπτυξη του διεθνούς κομμουνιστικού κινήματος και της διαδικασίας της γνώσης για τους γενικούς νόμους ανάπτυξης της φύσης, της κοινωνίας, της νόησης και κυρίως με τους νόμους ανάπτυξης της κοινωνικής παραγωγής.
Και από εκεί εύκολα περνάς στην αμφισβήτηση του νόμου της υπεραξίας, του μηχανισμού του κεφαλαιοκρατικού τρόπου παραγωγής, την πηγή και την ουσία της εκμετάλλευσης της τάξης της οποίας αυτοπροσδιορίζεσαι ως μέλος και του βασικού ταξικού ανταγωνισμού της κεφαλαιοκρατικής κοινωνίας.
Και μετά από την αμφισβήτηση των παραπάνω ξυπνάς ένα πρωί συριζαίος.
Γι' αυτό σε ρώτησα αν το ''Κεφάλαιο'' περιλαμβάνεται στο γνωστικό θεωρητικό εξοπλισμό σου ή έχεις περιοριστεί στο ''Κράτος και επανάσταση'', ως αρχική επαφή με τη θεωρία, και κατέληξες στο ''Η 18η Μπρυμαίρ του Λουδοβίκου Βοναπάρτη'' πράγμα που δικαιολογεί εν μέρει τον τίτλο του νήματος.
Στο τελευταίο αστειεύομαι.
