nemo έγραψε:σταματηστε τις χαζομαρες οτι οι ελληνες εγιναν χριστιανοι με την βιτσα
ειναι ηλιθιο που κατανταει πανηλιθιο
αλλο λεμε, αλλο καταλαβες
αλλανταλλων
nemo έγραψε:σταματηστε τις χαζομαρες οτι οι ελληνες εγιναν χριστιανοι με την βιτσα
ειναι ηλιθιο που κατανταει πανηλιθιο
Τλαξκαλτέκος έγραψε:Μπουαίοι : Αλβανόφωνη οικογένεια της Ηπείρου και της Αιτωλοακαρνανίας ( 14ος αι. ).
Ακρίδης Κατσαριδόπουλος έγραψε:Εσωτερική κατάσταση της Αλβανίας (11ος-14ος αι.). Οικονομία, κοινωνία και μεταναστεύσεις πληθυσμών
Η Αλβανία ήταν κυρίως χώρα ποιμενική. Ωστόσο από τον 12ο αι. αρχίζει να αναπτύσσεται η γεωργία και η καλλιέργεια της γης, που θα οδηγήσει στην ανάπτυξη του εσωτερικού εμπορίου. Η μεταβολή αυτή στην οικονομία της χώρας θα έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία αστικών κέντρων. Παλαιές πόλεις, όπως το Δυρράχιο, η Σκόδρα, ο Αυλώνας και το Βεράτι, αναπτύσσονται και παράλληλα ιδρύονται νέες, όπως η Κρόια, η Κάνινα κ.α.
Οι πόλεις της Αλβανίας με κέντρο το Δυρράχιο (που είχε το 14ο αι. πληθυσμό 25.000 κατοίκων) άρχισαν να διεξάγουν εξωτερικό εμπόριο με πόλεις κ.α. της ̓Ιταλίας και της Δαλματίας, όπως τη Βενετία, τη Ραγούζα κ.α. Από τις πρώτες μαρτυρίες γι ̓ αυτή την εμπορική δραστηριότητα με το εξωτερικό είναι η εμπορική συμφωνία του άρχοντα της Κρόιας Δημητρίου με τη Ραγούζα. Αυτή την εποχή δημιουργούνται νέα εμπορικά κέντρα κυρίως στις εκβολές των ποταμών, όπως ο Άγιος Ιωάννης της Μέδουας, και τα παλαιά λιμάνια αναπτύσσονται, όπως το Ντουλτσίνο, ο Αυλώνας, το Αλέσιο. Η ανάπτυξη του εσωτερικού εμπορίου είχε ως αποτέλεσμα την οικονομική άνθηση και τη δημιουργία μιας μικροαστικής κοινωνίας κυρίως από εμπόρους και βιοτέχνες. Η ανάπτυξη της βιοτεχνίας θα οδηγήσει στη δημιουργία συντεχνιών, που δεν είχαν βέβαια τη δύναμη και δραστηριότητα των ελληνικών συντεχνιών, αποτελούσαν όμως ένα σημαντικό κοινωνικό πυρήνα. Ο 14ος αι. είναι γενικά μια εποχή οικονομικής ακμής της χώρας, που εκφράζεται με την αύξηση της αγροτικής παραγωγής, την ανάπτυξη των πόλεων ως κέντρων βιοτεχνίας και τις εμπορικές συναλλαγές.
Αντίθετα, στις ορεινές περιοχές οι κάτοικοι ασχολούνται με την κτηνοτροφία, δεν αναγνωρίζουν τις περισσότερες φορές καμιά εξουσία, ζουν ελεύθεροι και συχνά, επειδή είναι πολύ φτωχοί, επιδίδονται σε επιδρομές και ξεσπούν σε εξεγέρσεις. Στις ορεινές περιοχές αναπτύχθηκε σε υποτυπώδη μορφή ο κοινοτικός βίος.
Το πρώτο μισό του 14ου αι. χαρακτηρίζεται από ομαδικές εξεγέρσεις των χωρικών των ορέων. Οι εξεγέρσεις αυτές έχουν τον κοινωνικό χαρακτήρα κινημάτων που στρέφονται εναντίον των ξένων κυριάρχων και των Αλβανών φεουδαρχών. Οι μεγάλες μετακινήσεις των Αλβανών χωρικών προς τα νότια έχουν ακριβώς τις ρίζες τους σ ̓ αυτά τα κινήματα. Πραγματικά στα μέσα του 14ου αιώνα, κυρίως κατά την εποχή της Σερβοκρατίας, παρατηρείται μια ομαδική έξοδος των αλβανικών ορεινών πληθυσμών. Η κίνηση αυτή γίνεται ταυτόχρονα προς δύο κατευθύνσεις, προς το βορρά και προς το νότο. Στα βόρεια οι Αλβανοί μετανάστες έφθασαν ως τη Ραγούζα και τον Δούναβη, όπου αφομοιώθηκαν με τους σλαβικούς πληθυσμούς και δεν άφησαν κατάλοιπα της εγκαταστάσεώς τους. Στα νότια, οι Αλβανοί κατευθύνθηκαν προς την Ήπειρο και τη Θεσσαλία και ακόμη νοτιότερα προς την Εύβοια, την Αττική, την Πελοπόννησο. Στην Πελοπόννησο έφθασαν στις αρχές του 15ου αι. 10.000 περίπου Αλβανοί με τις οικογένειές τους, και ο δεσπότης του Μορέως τους επέτρεψε να εγκατασταθούν στην περιοχή της Κορινθίας με την υποχρέωση να φυλάνε τον ̓Ισθμό. Αργότερα, από την Πελοπόννησο θα περάσουν στα κοντινά νησιά, Ύδρα, Σπέτσες, Πόρο και σε νησιά του Αιγαίου.
Προέλλην έγραψε:Aυτοί οι Αλβανοί δεν ειναι που σήμερα αποτελούν σημαντικό ποσοστό του νεοελληνικού πληθυσμού και το παίζουν απόγονοι των αρχαιοελλήνων;
Προέλλην έγραψε:Aυτοί οι Αλβανοί δεν ειναι που σήμερα αποτελούν σημαντικό ποσοστό του νεοελληνικού πληθυσμού και το παίζουν απόγονοι των αρχαιοελλήνων;